Thursday, December 29, 2011

Oh...My Life...

Assalamualaikum



Walaupun dah ada blog lain, tapi saya rasa nak start fresh sempena tahun baru 2012 yang akan datang. But still, saya nak update sikit about my life so far...



Sekarang dah dapat job baru kat Damansara. Positionnya tak lah besar mana pun, but memadai dengan pengalaman dan pengetahuan selama saya bekerja dulu. Tempatnya besar sikit dan staffnya ramai jugak. Cuma saya belum sempat berkenalan dengan department lain lagi. Just my department je la. Saya dapat rasakan banyak benda baru yang saya akan belajar ditempat ni. Although, saya tak berapa pasti kesesuaiannya dengan saya. Tempat baru...biasa la. Bukan boleh master dalam sehari. Tapi saya tetap mencuba. Cayokkkk !!!



Al-kisah kereta kesayangan abah saya pulak. Selama ni dok asyik pakai aje kereta dia...memang la best sebab free tak payah bayar. hehehehe....tapi sekarang ni kereta dah banyak meragam...every month masuk workshop...sekali masuk kena bayar 1-2 ribu....memang nangis habis...dah sekat 6-7 bulan macam tu. Sekarang ni in process nak beli kereta baru. Insyaallah akan dapat good news from bank nanti. Kenalah pulangkan balik kereta abah saya ni. Sorry ye bah..dah rosak baru nak bagi balik... ;)



Keadaan kesihatan saya pun bertambah baik. Tak selalu sakit2 macam dulu. Alhamdulillah, syukur...suami pun nampak very happy dengan perubahan saya. Kalau tak selalu muka dia berkerut-kerut risaukan saya. Sekarang dah beransur baik. Alhamdulillah. Satu lagi yang saya suka tentang perubahan ( yang posotif saje ye ) saya & suami, kami sekarang banyak menunaikan solat sunat. Terus terang saya mengaku, saya bukanlah alim sangat. Dulu2 memnag jahil. Tapi alhamdulillah, Allah S.W.T telah membuka pintu hati saya untuk memperbaiki diri. Mungkin bukan dengan cara yang mendadak, tapi saya bersyukur kerana masih diberikan peluang untuk memperbetulkan kesilapan2 lalu. Suami pun banyak membantu dan memberi tunjuk ajar kepada saya. Terima kasih, sayang.



Ok, update sampai sini dulu. Nanti saya sambung lagi ye. :)

No comments:

Post a Comment