Thursday, December 29, 2011

Work

Assalamualaikum


Sekarang dah masuk 3 minggu bekerja di tempat baru. Masih banyak yang mesti saya belajar memandangkan cara kerja disini agak berbeza dari tempat lama. Sepanjang 3 minggu saya disini, baru semalam saya kena bertugas secara ad hoc sikit. Senior saya tak ada di office, tetiba ada customer datang untuk inquiry. Nak tak nak, mesti jugalah saya melayan customer semalam. Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar. Saya dapat buat sale pertama semalam. Happy sangat2. Mudah-mudahan saya dapat menimba seberapa banyak pengalaman yang boleh disini.


Cuma saya bercadang untuk menumpukan kerjaya saya dibidang yang lain. Bukannya tak suka bekerja disini. Amat seronok. Cuma saya rasa dah tiba masanya untuk saya keluar dari 'comfort zone' saya dan mencuba dibidang yang baru. Kalau nak diikutkan rasa takut dan gementar, memang ada. Saya hanya fikirkan sampai bila saya nak meraa takut untuk mencuba nasib dibidang yang saya minati. Saya bercadang nak mengikuti kelas yang bersesuaian dengan bidang yang saya nak ceburi ni. Insyaallah, kalau semuanya berjalan lancar, saya bercadang nak bertukar kerja pertengahan tahun depan. Itu pun kalau menjadi la plan saya ni. Harap2 la ye :)

No comments:

Post a Comment